herb BIP - Urząd Miejski w Moryniu

www.moryn.pl

WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO / UZYSKANIE DOWODU OSOBISTEGO W MIEJSCE UTRACONEGO

WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO / UZYSKANIE DOWODU OSOBISTEGO W MIEJSCE UTRACONEGO

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

osobiste złożenie wniosku i udzielenie informacji  odbywa się w Urzędzie Stanu Cywilnego w Moryniu, Plac Wolności 1, pok. Nr 8, tel. 91 466 79 58.

WYMAGANE DOKUMENTY

  • wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego wg obowiązującego wzoru Pobierz wniosek (PROSIMY DRUKOWAĆ DWUSTRONNIE),
  • odpis skrócony aktu urodzenia, w przypadku osób, które nie zawarły małżeństwa,
  • odpis skrócony aktu małżeństwa w pozostałych przypadkach,
  • odpisów nie muszą przedstawiać osoby:
    • których akty stanu cywilnego sporządzono w USC Moryń,
    • których poprzedni dokument tożsamości został wydany przez Burmistrza Gminy Moryń, a ich dane osobowe od wydania tego dokumentu nie uległy zmianie,
  • dowód osobisty- do wglądu, a w przypadku utraty- zaświadczenie o zgłoszeniu utraty, jeżeli zostało wydane,
  • 2 wyraźne, aktualne i jednakowe fotografie o wymiarze 35x45 mm (szczegóły w informacjach dodatkowych).


TERMIN  ZAŁATWIENIA  SPRAWY

do 30 dni

SPOSÓB ZAŁATWIENIA  SPRAWY

wydanie dowodu osobistego- dokument odbiera się osobiście.

OPŁATY

 brak

TRYB ODWOŁAWCZY

  • odwołanie od decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego rozpatruje Wojewoda Zachodniopomorski,
  • odwołanie kieruje się do Wojewody  za pośrednictwem Burmistrza Gminy Moryń,
  • termin wniesienia odwołania: 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


DODATKOWE  INFORMACJE

  • dowód  osobisty podlega wymianie w przypadku:
    • upływu terminu ważności,
    • zmiany danych osobowych,
    • zmiany adresu,
    • uszkodzenia,
  • wniosek o wymiane dowodu osobistego winien być złożony w terminie 14 dni od zmiany danych w dokumencie,
  • dowód osobisty podlega unieważnieniu w przypadku braku złożenia wniosku o wymianę,  w terminie 3 miesięcy od daty zmiany danych,
  • wniosek o wydanie dowodu osobistego dla mełoletniego w wieku do 13 lat składają oboje rodzice lub opiekunowie prawni,
  • wniosek o wydanie dowodu osobistego dla małoletniego w wieku powyżej 13 lat składa jeden z rodziców,
  • wniosek o wydanie dowodu osobistego dla osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie, pozostającej pod władzą rodzicielską składają oboje rodzice,
  • wniosek o wydanie dowodu osbistego dla osoby ubewłasnowolnionej całkowicie nie pozostającej pod władzą rodzicielską lub ubezwłasnowolnionej częściowo składa opiekun prawny lub kurator ustanowiony przez sąd,
  • przy składniu wniosku wymagana jest obecność małoletniego powyżej lat 5 i osoby ubezwłasnowolnionej,
  • odbiór dowodu wymaga  o s o b i s t e g o   stawiennictwa wnioskodawcy,
  • wymogi dotyczące fotografii:
    • bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami,
    • twarz powinna być ukazana z lewego półprofilu z widocznym lewym uchem,  z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.

PODSTAWA PRAWNA

ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz.993, ze zmianami) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz tryb postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U.z 2009r.  Nr 47, poz.384).

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Molenda 13-01-2012 13:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Bogusława Klęczar 13-01-2012
Ostatnia aktualizacja: Maciej Molenda 15-07-2016 14:17