WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO / UZYSKANIE DOWODU OSOBISTEGO W MIEJSCE UTRACONEGO
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
osobiste złożenie wniosku i udzielenie informacji odbywa się w Urzędzie Stanu Cywilnego w Moryniu, Plac Wolności 1, pok. Nr 8, tel. 91 466 79 58.
WYMAGANE DOKUMENTY
- wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego wg obowiązującego wzoru Pobierz wniosek (PROSIMY DRUKOWAĆ DWUSTRONNIE W FORMACIE A4),
- odpis skrócony aktu urodzenia, w przypadku osób, które nie zawarły małżeństwa,
- odpis skrócony aktu małżeństwa w pozostałych przypadkach,
- odpisów nie muszą przedstawiać osoby:
- których akty stanu cywilnego sporządzono w USC Moryń,
- których poprzedni dokument tożsamości został wydany przez Burmistrza Gminy Moryń, a ich dane osobowe od wydania tego dokumentu nie uległy zmianie,
- dowód osobisty- do wglądu, a w przypadku utraty- zaświadczenie o zgłoszeniu utraty, jeżeli zostało wydane,
- 2 wyraźne, aktualne i jednakowe fotografie o wymiarze 35x45 mm (szczegóły w informacjach dodatkowych).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
do 30 dni
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
wydanie dowodu osobistego- dokument odbiera się osobiście.
OPŁATY
brak
TRYB ODWOŁAWCZY
- odwołanie od decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego rozpatruje Wojewoda Zachodniopomorski,
- odwołanie kieruje się do Wojewody za pośrednictwem Burmistrza Gminy Moryń,
- termin wniesienia odwołania: 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
DODATKOWE INFORMACJE
- dowód osobisty podlega wymianie w przypadku:
- upływu terminu ważności,
- zmiany danych osobowych,
- zmiany adresu,
- uszkodzenia,
- wniosek o wymiane dowodu osobistego winien być złożony w terminie 14 dni od zmiany danych w dokumencie,
- dowód osobisty podlega unieważnieniu w przypadku braku złożenia wniosku o wymianę, w terminie 3 miesięcy od daty zmiany danych,
- wniosek o wydanie dowodu osobistego dla mełoletniego w wieku do 13 lat składają oboje rodzice lub opiekunowie prawni,
- wniosek o wydanie dowodu osobistego dla małoletniego w wieku powyżej 13 lat składa jeden z rodziców,
- wniosek o wydanie dowodu osobistego dla osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie, pozostającej pod władzą rodzicielską składają oboje rodzice,
- wniosek o wydanie dowodu osbistego dla osoby ubewłasnowolnionej całkowicie nie pozostającej pod władzą rodzicielską lub ubezwłasnowolnionej częściowo składa opiekun prawny lub kurator ustanowiony przez sąd,
- przy składniu wniosku wymagana jest obecność małoletniego powyżej lat 5 i osoby ubezwłasnowolnionej,
- odbiór dowodu wymaga o s o b i s t e g o stawiennictwa wnioskodawcy,
- wymogi dotyczące fotografii:
- zdjęcie powinno być aktualne — zrób je nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- na zdjęciu nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które utrudniają rozpoznanie,
- zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę (od jej czubka) oraz górną część barków,
- twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia.
PODSTAWA PRAWNA
ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 391, ze zmianami) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważniania i zwrotu lub utraty (Dz.U. z 2017 r., poz. 1626).