herb BIP - Urząd Miejski w Moryniu

www.moryn.pl

Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, zawierający informacje dotyczące warunków ustawowych i określonych
    w uchwale Rady Miejskiej w Moryniu, niezbędnych dla uzyskania zezwolenia.
  • dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych;
  • pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;
  • decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego
    o zatwierdzeniu zakładu (lokalu);

Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest

  • posiadanie zezwolenia wydanego przez Burmistrza Morynia,
  • wniesienie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w ustawowo określonych wysokościach i terminach,
  • zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,
  • posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu stanowiącego punkt sprzedaży,
  • wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,
  • zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego,
    w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany,
  • prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone przez Radę Miejską, dotyczące liczby i zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
  • przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miejski w Moryniu, Plac Wolności 1; 74-503 Moryń, dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 91 466 79 58;

Opłaty

Opłaty roczne za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2013 r. wynoszą:

  • 525 zł- na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
  • 525 zł- na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa );
  • 2.100 zł- na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu;

Opłaty w kolejnych latach ważności zezwolenia uzależnione są od wielkości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim.

Wniosek o wydanie zezwolenia oraz załączniki do wniosku - nie podlegają opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Rozpatrzenie sprawy, wydanie zezwolenia lub jego odmowa, następuje
w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości
    i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1356)
  • Uchwała NR  VIII/68/2007 Rady Miejskiej w Moryniu z dnia 28 czerwca 2007 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Moryń.

Tryb odwoławczy

Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza. Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Wniesienie odwołania nie podlega opłacie.

Inne informacje

Wniosek opiniowany jest przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Zezwolenie cofa się w przypadku:

  1. nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad i warunków sprzedaży napojów alkoholowych , a w szczególności:sprzedaży i podawania alkoholu osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw,
    • sprzedaży i podawania napojów alkoholowych z naruszeniem zakazów określonych w art. 14 ust. 3 i 4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
    • powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy,
  2. w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego,
  3. wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł,
  4. przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży napojów alkoholowych,
  5. popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie,
  6. orzeczenia wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej zezwoleniem.

Przedsiębiorca, któremu cofnięto zezwolenie może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 3 lat od wydania decyzji o jego cofnięciu.

Zezwolenie wygasa w przypadku:

  • likwidacji punktu sprzedaży,
  • upływu terminu ważności zezwolenia,
  • zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,
  • zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
  • niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w roku poprzednim do dnia 31 stycznia lub nie dokonania opłaty w ustawowo określonych wysokościach i terminach (w tym wypadku przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło może wystąpić o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia).

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Molenda 23-04-2013 13:01
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Alicja Mickiewicz 23-04-2013
Ostatnia aktualizacja: - 23-04-2013 13:01