Sprawozdanie z wykonania Budżetu Gminy Moryń za 2008 r.
Budżet Gminy Moryń na 2008r uchwalony został w dniu 28 grudnia 2007r Uchwałą Rady Miejskiej w Moryniu Nr XIII/115/2007. Planowane w pierwotnej wersji uchwały budżetowej na rok 2008 wskaźniki przedstawiały się następująco:
- dochody: 12.334.736zł, - wydatki: 11.276.170zł, - przychody: 173.410zł, - rozchody: 1.231.976zł, - planowana nadwyżka: 1.058.566zł.W trakcie roku plany budżetowe ulegały zmianom poprzez wprowadzanie do budżetu środków przekazywanych przez Wojewodę na zadania własne i zlecone oraz podejmowane uchwały przez Radę Miejską w Moryniu.
Na dzień 31.12.2008 r. budżet Gminy Moryń wynosi:
Biorąc pod uwagę ogólne wykonanie dochodów (101,18 % planu rocznego), ich realizacja przebiegała prawidłowo. Wydatki ogółem zrealizowane zostały w 93,64 %, w tym wydatki bieżące wykonano w kwocie 8.882.269,02 zł (przy planie 9.384.398,76 zł), co stanowi 94,6%, zaś wydatki majątkowe wykonano w kwocie 1.330.491,39zł (przy planie 1.521.855,- zł), co stanowi 87,4%.
Jak wynika z powyższego, znaczna cześć środków budżetowych w 2008 roku była angażowana głównie na wydatki bieżące. Pomimo tego realizowane były również zadania inwestycyjne (głównie z udziałem środków z ANR O/T Szczecin), które zakończono w 2008 roku. Nie mniej jednak poprzez duże zaangażowanie udało się zrealizować większość zamierzeń inwestycyjnych. Należy podkreślić, że realizacja wydatków przebiegała w sposób racjonalny i oszczędny, co ma znaczący wpływ na poziom realizacji wydatków. Do najważniejszych zadań inwestycyjnych roku 2008, zakończonych lub też rozpoczętych, zaliczyć należy:
1) przełożenie wodociągu w ul. Zielonej w Gądnie,
2) współfinasowanie w formie dotacji dla Wojewódzkiego Zarządu Dróg na inwestycję w drodze wojewódzkiej – ul. Odrzańska,
3) realizacja trzech zadań dofinansowanych przez ANR w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Witnica,
4) jednostronne przełożenie chodnika w ul. Kościuszki w Moryniu,
5) chodnik w miejscowości Nowe Objezierze,
6) wykonanie pomnika na Placu Wolności w Moryniu,
7) wykup budynku tzw. „Drogowca” (sfinansowanie z budżetu roku 2008 I raty),
8) budowa chodnika na cmentarzu w Klępiczu,
9) wykonanie altany cmentarnej na cmentarzu komunalnym Moryniu,
10) dotacja na dofinansowanie warsztatu do konserwacji i napełniania butli tlenowych dla PSP Gryfino,
11) przebrukowanie placu przy OSP w Moryniu (etap I),
12) remont sanitariatów w Zespole Szkół w Moryniu,
13) kompleksowy remont budynku przedszkola w Moryniu,
14) rozpoczęcie zadań z zakresu gospodarki ściekowej: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej wokół jeziora Morzycko w zlewni rzeki Odry”, oraz oczyszczalni ścieków w Bielinie,
15) wykonanie oświetlenia w ul. Żeglarskiej w Moryniu,
16) zakup wiat przystankowych do Witnicy (1.szt.) i Przyjezierza -2.szt,
17) dotacja dla ZGKiM na zakup ciągnika,
18) rozpoczęcie modernizacji boiska sportowego UKS „Morzycko” w Moryniu – przyłącze wodne i kanalizacyjne,
19) wykonanie terenu sportowo-rekreacyjnego w Witnicy.
Budżet na koniec 2008 roku zamknął się nadwyżką w kwocie 950.828,72 zł. Nadwyżka ta jest wynikiem braku realizacji zadań z udziałem środków UE, na realizację których w budżecie roku 2008 zaplanowano pokrycie w części środkami własnymi Gminy Moryń, a które nie zostały uruchomione. Nadwyżka ta jest również wynikiem oszczędnego i celowego wydatkowania środków budżetowych.
Przychody planowane w wysokości 765.060 zł zostały zrealizowane w 98,5% i wyniosły na koniec roku 753.521,26 zł. Do pozycji przychodów wykonanych w 2008r zaliczają się:
Wyszczególnienie | Plan | Wykonanie | % |
- kredyty i pożyczki ogółem | 200.000,- | 188.462,00 | 94,23 |
w tym: - na realizację programów i projektów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych… |
0,- | 0,- | 0,00 |
w tym: - pożyczki na prefinasowanie |
0,- | 0,- | 0,00 |
- pozostałe kredyty i pożyczki | 200.000,- | 188.462,- | 94,23 |
- spłata pożyczek udzielonych | 90.000,- | 90.000,- | 100,00 |
- inne źródła (wolne środki) | 475.060,- | 475.059,26 | 100,00 |
Planowane rozchody uległy w ciągu roku zmniejszeniu z kwoty 1.231.976 zł do kwoty 892.565zł, co związane było z uruchomieniem jeszcze w roku 2007 środków z tytułu refundacji za projekty realizowane z udziałem środków UE, na które gmina Moryń zaciągnęła pożyczki na prefinasowanie i które w momencie ujęcia po stronie dochodów zostawały zaliczone na spłatę zadłużenia z w/w tytułu. Realizacja rozchodów ogółem w 2008 roku wyniosła 808.818,97 zł co stanowi 99,57% planu.
Do pozycji rozchodów w 2008r zaliczają się:
Wyszczególnienie | Plan | Wykonanie | % |
- spłaty kredytów i pożyczek ogółem | 852.565,- | 768.818,97 | 90,18 |
w tym: - na realizację programów i projektów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych… |
759.965,- | 731.618,97 | 96,27 |
w tym: - pożyczki na prefinasowanie |
676.555,- | 676.554,97 | 100,00 |
- pozostałe kredyty i pożyczki | 92.600,- | 37.200,00 | 40,17 |
- pożyczki udzielone | 40.000,- | 40.000,00 | 100,00 |
Zadłużenie na koniec 2008 roku wynosi ogółem 1.047.068,34zł, w tym:
- z tytułu kredytów i pożyczek 1.045.678,00zł (długoterminowe: 1.045.678,00 zł)- wymagalne zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług 1.390,34 zł,
- pozostałe zobowiązania 1,63 zł.
Gmina nie posiada na koniec roku 2008 zaciągniętych i niespłaconych pożyczek na prefinasowanie projektów. Pożyczki te zostały spłacone z dochodów uzyskanych w postaci refundacji wydatków poniesionych na realizację projektów zakończonych w roku 2007. Gmina Moryń zaciągała także kredyty na zapewnienie wkładu własnego i płynności finansowej projektów oraz zadań inwestycyjnych – saldo zadłużenia z tego tytułu wynosi 1.045.678zł.
Realizacja dochodów i wydatków budżetu w poszczególnych działach przedstawia się następująco:
DOCHODY
Dział 010 |
- dotacja Wojewody na wypłatę zwrotów podatku akcyzowego dla rolników zawartego w cenie paliwa |
334 297,76 zł | (100,00%) |
Dział 020 |
- dzierżawy obwodów łowieckich |
5 059,23 zł | (87,23%) |
Dział 600 | - dotacja Starostwa Powiatowego na utrzymanie ulic powiatowych w mieście, | 38 745,00 zł | (100,00%) |
- odsetki bankowe od środków zgromadzonych na rachunku do obsługi projektu „Rewitalizacja Placu Wolności…” |
111,58 zł | (realizacja bez planu) | |
- dotacja ANR O/T Szczecin na realizację inwestycji poprawy infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu w Moryniu (159.186,09zł), Przyjezierzu (31.189,00zł) i Witnicy (76.172,02zł), |
266 547,11 zł | (100,00%) | |
- refundacja płatności w części stanowiącej środki UE za projekt „Rewitalizacja Placu Wolności…”, oraz odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych |
238 271,62 zł | (100,00%) | |
- środki z budżetu państwa związane z realizacją projektu „Rewitalizacja Placu Wolności…” |
35 368,49 zł | (100,00%) | |
- środki przekazane przez Powiat Gryfino na współfinansowanie zadania jednostronnego przełożenia chodnika w ul. Kościuszki w Moryniu |
50 330,09 zł | (100,00%) | |
Dział 630 |
- dochody związane ze zbiórką publiczną prowadzoną przez OSP Stare Objezierze na pomnik „Wielkiego Raka”, |
8 279,18 zł | (99,75%) |
Dział 700 |
- dochody z tytułu dzierżaw, wieczystego użytkowania, sprzedaży mienia gminnego, oraz odsetek z w/w tytułów. |
586 504,67 zł | (98,86%) |
Zaległości z w/w tytułów wynoszą łącznie 22.140,55 zł,
w tym: - wieczyste użytkowanie: 1.832,28 zł, - czynsze dzierżawne: 4.864,26 zł,- sprzedaż nieruchomości: 15.444,01 zł.
Dział 710 | - wpływy z usług cmentarnych. | 6 712,00 zł | (117,75 %) |
Dział 750 |
- dotacja Wojewody na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej, dotacja Starostwa Powiatowego na zadania administracji, wpływy z usług i różnych dochodów |
70 610,98 zł | (98,47 %) |
Dział 751 | - dotacja na prowadzenie rejestru wyborców | 648,00 zł | (100,00 %) |
- dotacja na wybory uzupełniające do Rady Gminy | 2 214,20 zł | (99,96 %) | |
Dział 756 |
- dochody z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych, podatki i opłaty od osób fizycznych i prawnych, wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst, wpływy z różnych rozliczeń, dywidendy . |
3 634 878,88 zł | (106,41 %) |
A). Stan zaległości na dzień 31-12-2008r w podstawowych dochodach podatkowych stanowi kwotę 1.102.527,56 zł
Według rodzajów podatków i opłat, zaległości przedstawiają się następująco:
1. Osoby prawne: 652.148,94 zł
w tym: - podatek rolny 792,40 zł
- podatek od nieruchomości 651.202,34 zł
- podatek leśny 154,20 zł2. Osoby fizyczne 448.109,72zł
w tym: - podatek rolny 208.499,00 zł
- podatek od nieruchomości 235.348,48 zł
- podatek od środków transportowych 2.709,80 zł
- podatek leśny 303,74 zł- opłata od posiadania psów 1.248,70 zł
3. Pozostałe 2.268,90 złw tym: - karta podatkowa 2.228,00 zł
- PCC os. fizyczne 40,80 zł- pod. od spadków i darowizn 0,10 zł .
B). Skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń na koniec 2008 roku
- ogółem: 50.973,93 zł
w tym:1. Odroczenia - osoby fizyczne: - podatek rolny 700,17 zł - podatek od nieruchomości 7.569,73 zł
2. Umorzenia - osoby fizyczne - podatek rolny 39.604,63 zł
- podatek od nieruchomości 3.086,26 zł
- podatek leśny 13,14 zł
- od środków transportowych 0,00 zł- podatek od posiadania psów 0,00 zł
W sprawie umorzeń i odroczeń wydano 78 decyzji, w tym 70 pozytywnych i 8 negatywnych.
3. Ulgi udzielone na podstawie Uchwał Rady Gminy – ogółem: 173.294,30 złw tym: - podatek od nieruchomości - ulga 100 % - osoby prawne 126.511,67 zł
- ulga 90 % - 8.571,61 zł
- ulga 40 % - 23.054,25 zł
- ulga na podst. ustawy o pomocy publicznej - 15.156,77 zł
- ulga w opłacie od pos. psa 50% - 1.062,00 zł.C). Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych za 2008 rok
- ogółem 546.754,86 złw tym: - podatek rolny 150.533,49 zł
- podatek od nieruchomości 362.566,93 zł - podatek leśny 0,00 zł - podatek od posiadania psów 11.008,00 zł- podatek od środków transportowych 22.646,44 zł
Dział 758 |
- subwencja ogólna – część oświatowa, uzupełniająca, rekompensująca oraz wyrównawcza; wpływy z różnych rozliczeń (zwroty dotacji z odsetkami) |
3 444 437,68 zł | (100,00%) |
Dział 801 |
- wpływy z usług świadczonych przez szkoły,
- wpływy z tytułu dożywiania uczniów,
- dotacja Wojewody na nauczanie języka angielskiego (8.568,92zł – 52,09%), - dotacja Wojewody na refundacje kosztów przygotowania pracowników młodocianych (18.824,54 zł – 100%) - dotacja z PFRON na realizację programu „Uczeń na wsi” (18.081,00zł), - refundacja pozostałej części kosztów związanych z realizacją projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów sportowych (…)” –348.307,34zł |
509 532,27 zł | (96,11%) |
Dział 852 |
- odpłatności z tytułu usług opiekuńczych, dotacje wojewody na utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne, ubezpieczenia emerytalne, rentowe i zdrowotne, dożywianie uczniów w szkołach, wyprawki szkolne. |
1 757 891,45 zł | (96,65 %) |
Dział 854 |
- dotacja Wojewody na pomoc materialną dla uczniów (71.500zł – 100%) - dotacja na projekt „Historia zredagowana… (5.866,52 – 96,71%) - dotacja na zakup podręczników (4.199,23zł) |
81 565,75 zł | (99,56 %) |
Dział 900 | - opłata produktowa | 1 457,99 zł | (99,86 %) |
Dział 921 |
- dochody związane z refundacją za projekty realizowane z udziałem środków SPO-ROL, a w szczególności: Bielin (53.828,80zł), Przyjezierze (23.032,?zł), Gądno (13.114,-zł), - odsetki od środków zgromadzonych na koncie, - dzierżawa świetlic wiejskich. |
90 125,20 zł | (100,17 %) |
Wykonane w 96,79 % w zakresie związanym z działami:
010 – Rolnictwo i łowiectwo 334.297,76 zł (100,00 %)
750 - Administracja publiczna 67.235,00 zł ( 98,88 %) 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 2.862,20 zł ( 99,97 %)852 - Pomoc społeczna 1.421.950,12 zł ( 95,96 %).
WYDATKI Zrealizowane w 93,64% - 10.212.760,41 zł, w tym zadania zlecone – 1.826.345,08 zł.Na niższe wykonanie wydatków wpłynęła przede wszystkim niższa niż planowano realizacja nakładów na wydatki majątkowe, brak uruchomionych zadań planowanych do realizacji z udziałem środków z UE (ze względu na brak ogłoszonych naborów) oraz racjonalne i oszczędne wydatkowanie środków na zadania bieżące.
W poszczególnych działach wydatki przedstawiają się następująco:
Dział 010 |
Rozdział 01008 - udział gminy w pracach na rzecz spółek wodnych, melioracje, |
7 674,52 zł | (71,63 %) |
Rozdział 01010 - wydatki związane ze złym stanem wody w miejscowości Witnica, |
1 001,41 zł | (99,84 %) | |
- wydatki majątkowe – przełożenie wodociągu w ul. Zielonej w Gądnie. |
31 398,26 zł | (99,68 %) | |
Rozdział 01030 - składki na izby rolnicze, |
17 118,46 zł | (97,37 %) | |
Rozdział 01095 - zwroty części podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa dla rolników, oraz koszty obsługi |
334 297,76 zł | (100,00 %) | |
Dział 600 |
Rozdział 60013 - dotacja dla WZD na inwestycje w drodze wojewódzkiej – ul. Odrzańska |
50 000,00 zł | (100,00%) |
Rozdział 60014 - utrzymanie ulic powiatowych w mieście, utrzymanie zieleni przy drogach powiatowych w mieście, |
38 745,00 zł | (100,00%) | |
Rozdział 60016 – bieżące utrzymanie dróg (akcja zimowa, służba drogowa, utrzymanie czystości), - remonty cząstkowe dróg gruntowych w miejscowościach: Moryń ul. Wodna, Gądno–Przyjezierze, Gądno–Wisław, Dolsko, Dolsko-Mirowo, Klępicz, Nowe Objezierze. - oznakowanie dróg, zakup ławek, |
175 166,11 zł | (98,41%) | |
wydatki majątkowe
- realizacja zadań dofinansowanych przez ANR w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Witnica, - jednostronne przełożenie chodnika w ul. Kościuszki w Moryniu, - chodnik w miejscowości Nowe Objezierze, - zakup i montaż słupków na Placu Wolności w Moryniu. |
472 839,87 zł | (95,40 %) | |
Dział 630 |
Rozdział 60303 - materiały promocyjne gminy, - utrzymanie plaży miejskiej, wydatki majątkowe - pomnik na Placu Wolności w Moryniu (48.422,17zł), |
71 732,02 zł | (93,64%) |
Rozdział 63095 - utrzymanie plaży miejskiej, wydatki majątkowe – dokumentacje, kosztorysy i tłumaczenia w ramach projektu GEOPARK (69.843,17zł) |
105 928,71 zł | (85,95%) | |
Dział 700 |
- wydatki związane z utrzymaniem, wycenami mienia gminnego, opłaty notarialne, sądowe, ogłoszenia o przetargach, opłaty za CO Sali widowiskowej. wydatki majątkowe – I rata płatności za wykup budynku tzw. „Drogowca” (120.000zł) |
210 333,39 zł | (93,07 %) |
Dział 710 |
Rozdział 71004 - wydatki związane z wydawanymi decyzjami o warunkach zabudowy, |
42 961,02 zł | (66,81 %) |
Rozdział 71014 - podziały nieruchomości, wznowienia granic dotyczące mienia gminnego, wypisy z rejestru gruntów, |
24 434,29 zł | (61,09 %) | |
Rozdział 71035 - utrzymanie cmentarzy komunalnych przez ZGKiM w Moryniu. wydatki majątkowe – budowa chodnika na cmentarzu w Klępiczu (9.519,80 zł), wykonanie altany cmentarnej na cmentarzu komunalnym Moryniu (8.998,02zł) |
87 043,52 zł | (91,51 %) | |
Dział 750 |
Wydatki związane z administracją państwową i samorządową, w tym: |
1 470 015,73 | (97,09 %) |
- rozdział 75011 - zadania zlecone z zakresu administracji państwowej, |
115 829,59 zł | (95,69 %) | |
- rozdział 75020 - realizacja zadań Starostwa Powiatowego, | 2 400,00 zł | (100,00 %) | |
- rozdział 75022 - wydatki Rady Gminy, | 56 589,74 zł | (96,24 %) | |
- rozdział 75023- wydatki Administracji samorządowej, |
1 280 953,18 zł | (98,34 %) | |
- rozdział 75045 - komisje poborowe, | 226,02 zł | (90,41 %) | |
- rozdział 75095 - pozostałe opłaty i składki, diety sołtysów |
14 017,20 zł | (96,01 %) | |
Dział 751 |
Rozdział 75101 - aktualizacja i prowadzenie rejestru wyborców, |
648,00 zł | (100,00 %) |
Rozdział 75109 - wybory do Rad Gmin, |
2 214,20 zł | (99,96 %) | |
Dział 754 |
Rozdział 75405 - wydatki na rzecz Komendy Powiatowej Policji (zakup paliwa – 1.000,-zł), wydatki majątkowe – dotacja na zakup videorejestratora (5.500,-zł) |
6 500,00 zł | (100,00 %) |
Rozdział 75406 - wydatki na rzecz jednostki Straży Granicznej w Osinowie Dolnym – zakup paliwa |
1 000,00 zł | (100,00 %) | |
Rozdział 75411
- wydatki majątkowe na rzecz Komendy Powiatowej PSP – dotacja na dofinansowanie warsztatu do konserwacji i napełniania butli tlenowych |
4 000,00 zł | (100,00 %) | |
Rozdział 75412 - utrzymanie straży pożarnych, zakupy paliwa, oleju, wynagrodzenia konserwatorów, ekwiwalenty za akcje ratowniczo-gaśnicze, remonty samochodów bojowych, delegacje, energia elektryczna, wydatki na organizację zawodów pożarniczych w Witnicy, Wydatki majątkowe – przedrukowanie placu przy OSP w Moryniu (24.716,15zł) |
168 603,33 zł | (95,13 %) | |
Rozdział 75414- wydatki na obronę cywilną, |
38,30 zł | (5,47 %) | |
Rozdział 75421- wydatki na zarządzanie kryzysowe, |
4 196,01 zł | (99,91 %) | |
Rozdział 75478 – dotacja dla gminy Ujazd |
1 000,00 zł | (100,00 %) | |
Dział 756 |
Rozdział 75647 - wydatki związane z poborem podatków i opłat – prowizje, nagrody, druki. |
24 971,81 zł | (89,19 %) |
Dział 757 |
- odsetki od kredytów i pożyczek |
83 873,69 zł | (98,67%) |
Dział 758 | - rezerwa ogólna | 0,00 zł | (0,0 %) |
Dział 801 |
Rozdział 80101- utrzymanie gminnych szkół podstawowych, wydatki majątkowe – remont sanitariatów w Zespole Szkół w Moryniu (23.305,70zł) |
1 533 705,94 zł | (97,17 %) |
Rozdział 80103 – utrzymanie oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, |
112 166,08 zł | (92,83 %) | |
Rozdział 80104 – utrzymanie przedszkola, wydatki majątkowe: - kompleksowy remont budynku przedszkola w Moryniu (197.617,18 zł), |
277 001,10 zł | (94,05 %) | |
Rozdział 80110 – utrzymanie gimnazjum |
703 829,97 zł | (98,75 %) | |
Rozdział 80113 - dowożenie uczniów do szkół |
214 597,31 zł | (94,93 %) | |
Rozdział 80146 - dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, |
7 061,54 zł | (56,31 %) | |
Rozdział 80148 – stołówki szkolne i żywienie |
168 917,05 zł | (93,87 %) | |
Rozdział 80195 – pozostała działalność, - refundacja kosztów związanych młodocianych przygotowaniem zawodowym młodocianych pracowników, - wydatki w ramach programu PFRON „Uczeń na wsi”, |
67 649,54 zł | (100,00 %) | |
Dział 851 |
Rozdział 85154 - realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, |
70 412,47 zł | (93,79 %) |
Rozdział 85195 - badania profilaktyczne mieszkańców gminy Moryń, zakup paliwa do karetki, - dotacja dla SSR w Moryniu (5.000zł), |
5 900,00 zł | (56,19 %) | |
Dział 852 |
- rozdział 85212 - świadczenia rodzinne, składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz wydatki związane z ich obsługą, |
1 307 448,42 zł | (96,31 %) |
- rozdział 85213 - składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, |
6 511,70 zł | (96,61 %) | |
- rozdział 85214 - zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne dla osób objętych pomocą społeczną, |
319 567,20 zł | (94,97 %) | |
- rozdział 85215 - dodatki mieszkaniowe, | 124 999,89 zł | (92,59 %) | |
- rozdział 85219 - utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, | 366 800,07 zł | (92,72 %) | |
- rozdział 85295 - dożywianie uczniów w szkołach, wydatki związane z realizacją prac społecznie użytecznych (8.379,72zł), - dotacja na rzecz Powiatu Gryfino z przeznaczeniem na działalność Warsztatów Terapii Zajęciowej w Goszkowie (4.000zł) |
156 379,72 zł | (98,97 %) | |
Dział 854 |
Rozdział 85401 - utrzymanie świetlic szkolnych, |
89 144,78 zł | (90,83 %) |
Rozdział 85415 - pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym obejmująca stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów najuboższych, - zakup podręczników szkolnych,- wydatki w ramach projektu „Historia zredagowana…” |
82 217,59 zł | (99,54 %) | |
Rozdział 85446 - dokształcenie i doskonalenie nauczycieli, |
0,00 zł | (0,00 %) | |
Rozdział 85495 - odpisy na ZFŚS nauczycieli świetlic - emerytów i rencistów |
871,00 zł | (100,00 %) | |
Dział 900 |
Rozdział 90001 – wydatki na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska, w tym: - wydatki majątkowe: (rozpoczęcie inwestycji) - „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej wokół jeziora Morzycko w zlewni rzeki Odry”, - wydatki na oczyszczalnię ścieków w Bielinie. |
48 832,24 zł | (39,07 %) |
Rozdział 90003 – koszty wywozu odpadów i odpadów segregowanych |
1 000,00 zł | (100,00 %) | |
Rozdział 90004 - utrzymanie zieleni w mieście i gminie, pielęgnacja terenów zielonych przy murach, |
81 930,94 zł | (100,00 %) | |
Rozdział 90015 - oświetlenie ulic w mieście i sołectwach oraz konserwacja urządzeń oświetleniowych, - wydatki majątkowe:- wykonanie oświetlenia w ul. Żeglarskiej w Moryniu (17.858,27zł), - mapa do celów projektowych na wykonanie oświetlenia ul.Wierzbowej i boisk szkolnych (1830zł) |
160 509,76 zł | (89,63 %) | |
Rozdział 90095 - wydatki rad sołeckich, - wyłapywanie bezpańskich psów, - wywóz nieczystości z przystanków PKS, wydatki majątkowe:- zakup wiat przystankowych do Witnicy (1.szt.) i Przyjezierza -2.szt. (15.431,78zł). - dotacja dla ZGKiM na zakup ciągnika (53.992,60zł) |
85 333,99 zł | (91,31 %) | |
Dział 921 |
Rozdział 92109 - dotacja dla Miejskiego Ośrodka Kultury na bieżące utrzymanie i zakup sprzętu muzycznego oraz utrzymanie i bieżące remonty świetlic wiejskich, biblioteki, itp. (517.700,-), wydatki dotyczące świetlic wiejskich i klubów, remont elewacji budynku gospodarczego w Gądnie (6.133,-) wydatki majątkowe – dokumentacja na projekty wiejskich centrów w Mirowie (5.680,32zł) i Nowym Objezierzu (8.296,-) |
542 753,67 zł | (97,89 %) |
Rozdział 92120 - renowacja murów obronnych oraz konserwacja pozostałych zabytków w gminie Moryń, - dotacje na konserwacje zabytków (26.742,-) |
43 243,65 zł | (56,16 %) | |
Rozdział 92195 - organizacja masowych imprez kulturalnych przez sołectwa. |
6 735,31 zł | (99,99 %) | |
Dział 926 |
Rozdział 92601 – zakup materiałów, wydatki majątkowe: rozpoczęcie modernizacji boiska sportowego UKS „Morzycko” w Moryniu – przyłącze wodne i kanalizacyjne (46.832,06zł). |
47 699,26 zł | (69,77 %) |
Rozdział 92605 - dotacje dla klubów sportowych, |
68 440,27 zł | (97,77 %) | |
Rozdział 92695 - zakup sprzętu sportowego, nagrody na zawody sportowe w sołectwach, wydatki majątkowe: wykonanie terenu sportowo-rekreacyjnego w Witnicy (65.524,98 zł) |
73 364,54 zł | (99,78 %) |
Wykonane w 96,79 % w zakresie związanym z działami:
010 – Rolnictwo i łowiectwo 334.297,76 zł (100,00 %) 750 - Administracja publiczna 67.235,00 zł ( 98,88 %) 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej,kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 2.862,20 zł ( 99,97 %)
852 - Pomoc społeczna 1.421.950,12 zł ( 95,96 %). Zakłady BudżetoweZakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Moryniu, który funkcjonuje na terenie gminy Moryń, zrealizował planowane przychody w wysokości 1.669.504,38 zł, co stanowi 92,60 % planu. Koszty poniesione na działalność wynoszą 1.637.782,22 zł i stanowią 92,77 % założonego planu.
Stan środków obrotowych na początek roku: |
95.894,67 zł |
Zrealizowane przychody | 1.669.504,38 zł |
Koszty ogółem | 1.637.782,22 zł |
Stan środków na koniec roku | 127.616,83 zł |
Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Planowane przychody zrealizowane zostały w wysokości 14.366,04 zł, co stanowi 130,60 % planu – składają się na nie wpływy z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska przekazane przez Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski.
Poniesione koszty to kwota 24.842,62 zł (89,68 %), wydatkowana głównie na opłaty za przechowywanie odpadów segregowanych, sprzątanie terenów zielonych, działalność młodzieży na rzecz ochrony środowiska, edukację ekologiczną, ochronę kasztanowców przed szkodnikiem, zakup drzew i krzewów.
Wg stanu na koniec 2008 roku na Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej widnieją zobowiązania w ogólnej kwocie 1,63 zł, oraz należności w wysokości 135.604,34 zł, w tym wymagalne w wys. 135.604,04 z tytułu wydanej decyzji za nielegalną wycinkę drzew.
Stan środków obrotowych na początek roku: |
152.418,30 zł |
Zrealizowane przychody | 14.366,04 zł |
Koszty ogółem, w tym na:
- edukację ekologiczną i propagowanie działań ekologicznych - gospodarkę odpadami, - prowizje bankowe, - czasopisma i książki,- inwentaryzacja przyrodnicza Gminy Moryń, - pozostałe dziedziny ochrony środowiska. |
24.842,62 zł 2.582,42 zł 6.180,95 zł 60,00 zł 382,20 zł 7.704,02 zł 7.933,03 zł |
Stan środków obrotowych netto na koniec roku, w tym: |
141.941,72 zł |
- Środki pieniężne na koniec roku | 6 339,01 zł |
- Należności | 135 604,34 zł |
- Zobowiązania |
1,63 zł |
Samorządowe instytucje kultury – Miejski Ośrodek Kultury w Moryniu oraz Miejska Biblioteka Publiczna
W gminie Moryń funkcjonuje samorządowa instytucja kultury pod nazwą Miejski Ośrodek Kultury w Moryniu (MOK). Na podstawie obowiązującego obecnie statutu, w ramach struktur MOK-u funkcjonuje również Miejska Biblioteka Publiczna. Na koniec 2008 roku zostały zrealizowane przez instytucję kultury i MBP przychody w ogólnej kwocie 579.465,67 zł, co stanowi 99, 31% planu. Większość z tych przychodów stanowią dotacje przekazane z budżetu Gminy Moryń (517.700zł). Wydatki samorządowej instytucji kultury i biblioteki 2008 rok wyniosły 572.441,01 zł, co stanowi 98,1 % planu. Stan środków na rachunku bankowym instytucji kultury na koniec roku wynosił 20.312,90 zł.
Miejski Ośrodek Kultury w Moryniu spłacił pożyczkę (50.000zł) zaciągniętą z budżetu Gminy Moryń w 2007 roku na zapewnienie wkładu własnego dla dwóch projektów realizowanych ze środków INTERREG III A.
MOK zaciągał również pożyczki na prefinansowanie projektów realizowanych z udziałem środków INTERREG III A w roku 2007 i 2008 – zadłużenie z tego tytułu wyniosło 2.099,98 zł
Ponadto MOK posiada wymagalne zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług, które na koniec 2008 roku stanowią kwotę 16.198,72 zł. Należności, w tym wymagalnych, samorządowa instytucja kultury nie posiada.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Z 01 (PDF, 218.65Kb) | 2009-04-15 10:59:33 | 59 | |
Z 02 (PDF, 254.52Kb) | 2009-04-15 10:59:33 | 27 | |
Z 03 (PDF, 250.82Kb) | 2009-04-15 10:59:33 | 27 | |
Z 04 (PDF, 130.33Kb) | 2009-04-15 10:59:33 | 13 | |
Z 05 (PDF, 212.95Kb) | 2009-04-15 10:59:33 | 76 | |
Z 06 (PDF, 238.95Kb) | 2009-04-15 10:59:33 | 69 | |
Z 07 (PDF, 262.41Kb) | 2009-04-15 11:04:15 | 55 | |
Z 08 (PDF, 153.55Kb) | 2009-04-15 11:04:15 | 26 | |
Z 09 (PDF, 208.63Kb) | 2009-04-15 11:04:15 | 25 | |
Z 10 (PDF, 130.91Kb) | 2009-04-15 11:04:15 | 95 | |
Z 11 (PDF, 162.33Kb) | 2009-04-15 11:04:16 | 97 | |
Z 12 (PDF, 174.29Kb) | 2009-04-15 11:04:16 | 26 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Marek Kurjata Data wytworzenia:
15 kwi 2009
Osoba dodająca informacje
Maciej Molenda Data publikacji:
15 kwi 2009, godz. 10:59
Osoba aktualizująca informacje
Maciej Molenda Data aktualizacji:
15 kwi 2009, godz. 11:04