Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Moryniu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

WNIOSEK O UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ

WNIOSEK O UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ

Podstawa prawna: art. 67a, art. 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012r. poz. 749, ze zm.)

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej.
  2. W przypadku przedsiębiorcy (rolnik, spółka, osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą) ubiegającego się o rozłożenie na raty podatku lub zaległości podatkowej:
    • zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w ciągu 3 ostatnich lat, lub:
    • oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w ciągu 3 ostatnich lat albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go latach budżetowych,
    • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
    • sprawozdania finansowe jeżeli wnioskujący ma obowiązek ich sporządzania (bilans, rachunek zysków i strat, Cash flow) za rok poprzedzający złożenie wniosku,
    • inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego,
    • informacje jakie powinny być złożone przez podmiot ubiegający się o pomoc publiczną zgodnie z odpowiednimi przepisami dotyczącymi postępowania w sprawie udzielania pomocy publicznej.

II. OPŁATY:
Nie pobiera się opłaty skarbowej.

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 2 miesięcy.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Finansowo Budżetowy: pok. nr 4, tel. 91-466-79-52.

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Morynia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

VI. UWAGI:

  1. W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy – Ordynacja podatkowa),
  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Aneta Janiszewska

Data wytworzenia:
04 sty 2013

Osoba dodająca informacje

Maciej Molenda

Data publikacji:
04 sty 2013, godz. 12:14

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Molenda

Data aktualizacji:
04 sty 2013, godz. 12:15