Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Moryniu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Podstawa prawna: art. 24 ustawy z dnia 24 września 2018 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r., poz. 1382 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411), część II załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF PERMANENT RESIDENCE" lub "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF TEMPORARY RESIDENCE" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka) [POBIERZ DRUK]. Formularz w formie dokumentu elektronicznego – patrz uwagi pkt 5.
  2. Do wglądu:
    • dowód osobisty lub paszport,
    • W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
    • pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania [POBIERZ DRUK],
    • dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.

II. OPŁATY:

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego - 17,00 zł.
Opłatę można uiścić gotówką w trakcie dokonania czynności lub przelewem na numer rachunku bankowego Gminy Moryń  80 9370 1046 0300 0648 2003 0007.
Do wniosku [POBIERZ DRUK] o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dowód wpłaty.

III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Od ręki. Organ dokonujący wymeldowania wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Stanowisko ds. obywatelskich (OB).

V. TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

VI. UWAGI:

1. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu zobowiązana jest wymeldować się.

2. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu.

3. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

4.Wymeldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

5.Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony przez osobę posiadającą numer PESEL. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo. Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.
Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.

Dostęp do formularza elektronicznego:

  1. Wymeldowanie z pobytu stałego
  2. Wymeldowanie z pobytu czasowego

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Molenda

Data wytworzenia:
05 lip 2019

Osoba dodająca informacje

Maciej Molenda

Data publikacji:
05 lip 2019, godz. 11:44

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Molenda

Data aktualizacji:
05 lip 2019, godz. 11:44